Armoedeonderzoek 2016

De kerken doen onderzoek naar hulpverlening door diaconieën, parochiële caritasinstellingen en andere kerkelijke organisaties in Nederland. De resultaten van het onderzoek zijn gepresenteerd tijdens een bijeenkomst op 28 oktober 2016.

Hieronder vindt u een overzicht van links naar meer informatie over het onderzoek ‘Armoede in Nederland 2016’:

• Klik hier voor een persbericht over het onderzoek.
  • Klik hier voor een powerpointpresentatie van de resultaten van het onderzoek.
  • Klik hier voor de publieksbrochure over het onderzoek (gedrukte versie en pdf-download).
  • Klik hier om het hele rapport te downloaden (alleen pdf-download).
  • Klik hier voor de brochure ‘Geloven in delen in de praktijk’, van Kerk in Actie / PKN.
  • Klik hier voor achtergronden van het onderzoek.
  • Klik hier voor een impressie van de presentatiebijeenkomst op 28 oktober 2016.
  • Klik hier voor foto’s van de presentatiebijeenkomst.
  • Klik hier voor de tabellen van het onderzoek.
  • Klik hier voor de vragenlijst die is gebruikt bij het onderzoek.
  • Click here to download a translation in English of the conclusions and recommendations of the investigation.

Armoedeonderzoek 2013

• Klik hier om het onderzoeksrapport uit 2013 te downloaden.