In contact met de nieuwe gemeenteraad

De gemeenteraadsverkiezingen zijn achter de rug. In de komende tijd wordt duidelijk welke partijen de komende jaren het gemeentebeleid gaan uitvoeren. Ook in uw gemeente. Kerk in Actie reikt diaconieën een voorbeeldbrief aan om in contact te komen met de nieuwe bestuurders.

Diaconieën hebben hart voor mensen in kwetsbare situaties. Een goede samenwerking met de lokale politiek is hierin van groot belang, en nodig om wonen, werken en samen leven in de burgerlijke gemeente te verbeteren.

Kerk in Actie reikt hierbij een voorbeeldbrief aan voor diaconieën. Deze kunt u gebruiken om naar de fracties van uw nieuwe gemeenteraad te sturen. Ter kennismaking en felicitatie, maar ook om aandacht te vragen voor thema´s die u als diaconie belangrijk vindt en die van belang zijn voor de meest kwetsbare groep mensen in onze samenleving.

Er zijn ook speciale documenten met vragen aan de gemeente over ‘kinderen en armoede en schuldenproblematiek’ en over vluchtelingen.

Klik hier om de brief te downloaden.
Klik hier om de bijlage over kinderen en armoede en schuldenproblematiek te downloaden.
Klik hier om de bijlage over vluchtelingen te downloaden.

Trackback van jouw site.