De kerken laten van zich horen in verkiezingstijd

Opkomen voor mensen in nood, daar gaat het om

Dagblad Trouw besteedde onlangs aandacht aan activiteiten van kerken die zich plaatselijk mengen in verkiezingsdebatten en ook daarna de politiek kritisch blijven volgen. Kerken doen niet aan partijpolitiek of stemadviezen, maar bevragen de politiek wel op hun sociale beleid. Trouw besteedt onder meer aandacht aan de special van Oecumenisch Bulletin over gemeenteraadsverkiezingen en de handreiking van het Knooppunt Kerken en Armoede om voor, tijdens en na de verkiezingen armoedebeleid hoog op de agenda van de gemeentepolitiek te krijgen en/of te houden. Hub Crijns, lid van de stuurgroep van het Knooppunt wordt uitgebreid geciteerd. Eén van zijn aanbevelingen: “Het Knooppunt adviseert de kerken hun wensen voor de sociale paragrafen neer te leggen op de onderhandelingstafels van de nieuwe colleges. Want laat het proces niet stoppen na de verkiezingen, hou de contacten warm.”

Klik hier om het hele artikel in Trouw te lezen.

Trackback van jouw site.