Ab Harrewijn Prijs zoekt nominaties en donaties voor 2018

Logo Ab Harrewijn PrijsDe Ab Harrewijn Prijs is al vijftien jaar actief. Elk jaar worden vijf initiatieven van onderop voor mensen met een nood beloond met een nominatie en een geldbedrag. De jury zoekt voor de editie van 2018 nominaties en donaties.

De Ab Harrewijn Prijs 2017 is gegaan naar Monique en Stephan van Baaren met hun initiatief Eethoek Almelo: een sociaal restaurant voor mensen met een smalle beurs of die vanwege een lichamelijke handicap niet zelf kunnen koken. De jury heeft vanwege het jubileum op 22 november drie extra prijzen toegekend aan samenwerkingsinitiatieven van oud genomineerden en oud winnaars.

Nominaties gezocht

De jury zoekt voor de editie 2018 initiatiefrijke mensen die op originele wijze schijnbare tegenstellingen overbruggen en mensen bijeenbrengen om noden of belemmeringen weg te nemen of initiatieven om samen vooruit te komen te organiseren. Iedereen die een inspirerend initiatief kent, solidair, creatief, wijzend op een nood of een taboe in de samenleving, wordt opgeroepen de jury daarop te attenderen, liefst vergezeld van zo uitgebreid mogelijke informatie, zoals een website of jaarverslag. U kunt het initiatief, de hulprijke mens, het ondernemende project per mail voordragen voor 1 maart 2018 bij secretariaat@abharrewijnprijs.nl.

Uitreiking

De uitreiking van de Ab Harrewijn Prijs 2018 is op 13 mei 2018 in de middag vanaf 15.00 uur in de Pauluskerk te Rotterdam.

Donaties

Als u de uitreiking van de Ab Harrewijn Prijs wilt ondersteunen met een donatie, dan is uw gift van harte welkom. De Ab Harrewijn Prijs is erkend als algemeen nut beogende instelling (anbi). Giften zijn welkom op NL94-INGB-0009.6443.96 ten name van Stichting Ab Harrewijn Prijs te Rotterdam.

Kijk voor meer informatie en abonneren op de nieuwsbrief www.abharrewijnprijs.nl

Trackback van jouw site.