Verjaardagstas Maarssen

“Bij ons thuis vieren wij geen verjaardagen. Dat is veel te duur.” Het wordt niet altijd zo hardop gezegd, maar het komt veel voor. De diaconieën van De Ark, De Ontmoetingskerk en wijkgemeente Ichthus in Maarssen vinden het pijnlijk dat sommige kinderen en tieners in gezinnen leven waar het vieren van verjaardagen er niet in zit. Daarom namen zij het initiatief voor een verjaardagstas voor kinderen en een cadeaubon voor tieners. Het project draait al zo’n 3 jaar.

Flyers worden uitgedeeld door Voedselbank Stichtse Vecht en worden onder de aandacht gebracht door middel van de nieuwsbrief van sociale zaken van de gemeente. Verder brengen medewerkers van maatschappelijk werk hun cliënten met de initiatiefnemers in contact. De middenstand helpt door het geven van korting. Wie het speciale telefoonnummer belt krijgt de verzekering dat er vertrouwelijk met de gegevens wordt omgegaan.

Iedere tiener heeft recht op een leuke verjaardag!

• Dat vinden de kerken in Maarssen ook!
  • Daarom krijgt de jarige een bon om met 5 vrienden of vriendinnen een uur te bowlen in Maarssenbroek met daarbij een consumptie.
  • In de envelop zit ook een tegoedbon voor een appeltaart.
  • Je komt voor deze bon in aanmerking als je in het bezit bent van een U-pas, je kind 13, 14 of 15 jaar wordt en je in Maarssen woont.

Ieder kind heeft recht op een leuke verjaardag!

• Dat vinden de kerken in Maarssen ook!
  • Daarom hebben ze een tas gevuld met ballonnen en slingers.
  • In de tas zit een tegoedbon voor een taart en een traktatie op school.
  • Een cadeaubon voor de jarige om zelf iets uit te zoeken.
  • Je komt voor de tas in aanmerking als je in het bezit bent van een U-pas, een kind hebt dat op de basisschool zit en als je in Maarssen woont.

Bekijk ook een filmpje over het project.