Staatssecretaris Van Ark neemt onderzoek Kerk en Armoede 2019 in ontvangst

Staatssecretaris Tamara van Ark van Sociale Zaken en Werkgelegenheid hoopt op vrijdag 8 november 2019 de resultaten in ontvangst te nemen van het achtste onderzoek naar de inzet van kerken bij armoedebestrijding.

We zijn verheugd dat de staatssecretaris hiervoor ruimte wil maken in haar agenda. Het rapport wordt namens de kerken aan haar aangeboden door bisschop Gerard de Korte (Rooms-katholieke kerk) en scriba René de Reuver (Protestantse Kerk). De bijeenkomst wordt geleid door Margje Fikse (presentator EO NPORadio1).

Het rapport geeft de resultaten weer van het onderzoek naar materiële en immateriële, individuele en collectieve hulpverlening die plaatselijke kerken verlenen aan mensen in Nederland die in financiële knelposities komen.

Uitnodiging: woon de overhandiging bij!

De aanbieding van het rapport vindt plaats op vrijdagmorgen 8 november in de Pauluskerk in Rotterdam. Nadere details volgen. Bent u diaken of op een andere manier betrokken bij armoedebestrijding door uw kerk of gemeente? Dat nodigen we u van harte uit de bijeenkomst bij te wonen.

Aansluitend op de overhandiging luisteren we naar mensen die zelf in armoede leven. Met betrokkenen uit kerken, maatschappelijke organisaties en politiek gaan we in discussie over wat kerken tegenkomen en het beleid dat kerk en politiek zouden moeten voeren rond armoede in Nederland. Er is ook een optreden van het Amsterdamse daklozenkoor De Straatklinkers.

Opgeven

Opgeven kan hier, u wordt zo spoedig mogelijk nader geïnformeerd over de exacte locatie en andere praktische zaken.