Bied perspectief

De Armoedecoalitie Utrecht heeft op 27 juni 2017 alle partijen in de Utrechtse gemeenteraad een brief gestuurd met het motto ‘Bied perspectief’. Daarin staan tien punten rond armoedebeleid om mee te nemen in de partijprogramma’s voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2018.

De tien punten zijn:

1. Intensiveer het huidige armoedebeleid en laat het armoedebudget met terugwerkende kracht meegroeien met het aantal mensen in armoede vanaf 2012.
  2. Zorg voor voldoende leefgeld.
  3. Breng woonlasten omlaag.
  4. Kom tegemoet aan de hoge zorg- en ondersteuningskosten voor mensen met een chronische ziekte of beperking en ouderen.
  5. 40% van de mensen in langdurige armoede werkt; bied hen meer mogelijkheden om uit de armoede te komen.
  6. Ga door met en versterk de signalering en aanpak van schulden.
  7. Stel de leefwereld centraal in regelgeving en uitvoering.
  8. Zet in op kinderen.
  9. Heb speciale aandacht voor de toenemende tweedeling in de samenleving.
  10. Faciliteer de ontwikkeling van sociale supermarkten.

Deze tips worden in een pamflet toegelicht en uitgewerkt met een aantal concrete voorstellen.

Klik hier om het pamflet te downloaden.
Klik hier om naar de website van de Armoedecoalitie te gaan.

Trackback van jouw site.