Regeerakkoord over armoede en schulden

Wat zegt het regeerakkoord van het kabinet Rutte III over armoede en schulden?
Martijn Schut zocht het uit.

Klik hier om zijn bevindingen te lezen.

Trackback van jouw site.

Reacties (1)

• Avatar

J te Rietstap diaken PGZ

|

Dit moet absoluut anders, wat we nu al diaconieën tegen komen in de samenleving is dat onze overheid mensen slaven maakt heeft gemaakt aan de regelgeving. Sociale diensten zijn gebaseerd op achterdocht, waar mensen met een uitkering het meest onder te leiden hebben. Daarom moeten naar een onvoorwaardelijk Basisinkomen te beginnen met de sociaal en financieel zwakkeren in onze samenleving. het kan niet zo zijn dat mensen zonder schulden door een stapeling van zorgkosten bij de voedselbank terecht komen waarvan wij voorbeelden hebben. ook de landelijke kerken hebben hier een taak om de overheid te wijzen op hun zorgplicht en het basisinkomen nadrukkelijk te promoten. in Zeewolde gaan we hier mee aan de slag.